Ett roligare sätt att ta sig över floden! – Spelifiera vardagen

Tycker du att promenaden från busshållplatsen börjar kännas uttjatad? Arkitektbyrån AZC har gett Paris stad ett tämligen unikt designförslag för en ny bro. i syfte att göra tillvaron lite roligare.

Gamification har fått stor uppmärksamhet, främst som ett verktyg för företag att öka produktivitet, försäljning eller förbättra någon del av verksamheten. Alltså för att göra organisationen mer lönsam. Men spelifiering börjar även få uppmärksamhet som ett verktyg i frågor rörande samhällsnytta  Speeding lottery och den spelifierade pantomaten är två exempel. AZCs förslag på Paris nya bro tar steget längre och gör din promenad lite mer intressant – bara för nöjes skull!

 
This entry was posted in Case-exempel, Videos, länkar, m.m.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>